Friday, April 27, 2012

Race Rally Reserch (R3) - Stage 4


Entah mcam mana pula tiba0tiba aku boleh terfikir untu mencari model "Diecast" untuk dijadikan ikon dan lambang semangat jiwa pelumba aku apabila memandu R3. Ceritanya bermula begini, aku hanya meletakkan model kereta Mini 4WD ataupun lebih dikenali TAMIYA. Kereta yang pakai kuasa bateri untuk menggerakkannya dan suatu ketika dahulu menjadi kegilaan budak-budak di Malaysia. Zaman "Dash Yonkuro" orang cakap. Aku juga tidak terlepas mengikuti perkembangan dan peredaran zaman tersebut dan mempunyi koleksi TAMIYA yang agak boleh dikagumi, untuk makluman model 4WD aku itu kalau di timbang tara boleh mencecah Rm3++ jugalah aku berhabisan duit untuk mendapatkan kereta impian aku dan yang paling menariknya waktu tersebut aku hanyalah budak-budak kampung yang duit belanja sekolah hanya Rm2 sahaja. Bayangkan betapa susah payah dan bekerja kerasnya aku.

Baiklah sesi penulisan kali ini bukanlah hendak menceritakan pasal TAMIYA tetapi model "Diecast" skala 1:24 Lamborghini Reventon yang baru aku beli di "Toy R Us", Mid Valley Megamall. Aku bukanlah gila sangat model-model kereta ini tetapi hanya sekadar buat hiasan dalaman untuk R3, orang cakap sejuk hati dan mata memandang takala memandu dan bersiar-siar nanti. Pada mulanya aku menggunakan model TAMIYA aku untuk dibuat hiasan di "Dashboard R3" sekali disebabkan panas mentari yang boleh dikatakan tahap ekstrim sehingga membuatkan getah-getah pada "Roller" TAMIYA aku merekah (*kalau yang pernah main TAMIYA itu mungkin paham, kalau tidak buat bodoh sahajalah ya). Ini tidak boleh jadi ini aku sayangkan TAMIYA aku, koleksi zaman kanak-kanak Ribena aku. Lalu aku gantikan dengan model yang sebenarnya yakni "Diecast".

Lamborghini Reventon Skala 1:24 (Front View)

Alhamdulilah, cari punya cari akhirnya bertemu juga model tersebut, walaupun agak mahal tetapi tidak mengapalah asalkan hati senang. Sudahlah aku hendak berkahwin, boleh pula membeli barang mainan macam ini, nasib baik tunang aku seorang yang "Supportif" dan baik. Model skala 1:24 seperti dibawah ini agak jarang ditemui, kalau mengikut hasil carian aku di laman sesawang, kereta model Lamborghini Reventon yang sebenarnya hanya dikeluarkan sebanyak 100 buah sahaja di dunia. Walaupun aku tidak dapat memiliki model sebenar, dapat skala 1:24 mainan punya pun jadilah, boleh buat hiasan dalam R3 selaras dengan konsep penambahan dan modifikasi dalaman R3 aku.

Lamborghini Reventon Skala 1:24 (Side View)


No comments:

Post a Comment