Saturday, October 27, 2012

Bahagia...

Aku hanya duduk diruang beranda luar pintu rumah keseorangan menghisap Pallmall merah sambil memperhatikan gelagat masyarakat flat di sini. Ada yang baru pulang setelah seharian menjalankan aktiviti harian, ada yang baru pulang dari surau, budak-budak berlari tanpa arah tuju (haaaihh...anak siapalah) dan motor macha yang kelam kabut.

Bukan manusia sahaja yang sibuk malah haiwan seperti lipas, tikus dan semut juga seolah-olah ada aktiviti mereka. Semua sibuk dengan aktiviti. Aku sebenarnya pulang kerumah ibu dan bapa ku di Sentul, mertuaku telah menyuruh aku pulang kesini untuk menghantar sup daging yang dimasaknya siang tadi hasil dari daging korban semperna Aidiladha. Baik sungguh mertuaku.

Setibanya disini aku rasa rindu dengan suasana disini. Terubat segala rindu pada keluarga disini, kenangan kembali bermain di kepala dan rasa bahagia sekali. Isteri ku tidak ikut ekoran sarat mengandung dan masih mabuk-mabuk lagi pun aku tidak mahu dia kerap berjalan.

Alhamdulillah aku rasa bahagia sekarang, punyai keluarga, isteri dan insyaallah bakal bergelar bapa. Apa lagi yang perlu aku kejarkan sekarang? Semuanya aku dah ada cuma menjalankan tanggungjawab dan meningkatkan taraf hidup.

Sebenarnya aku sedang menghantar tulisan ini menggunakan Samsung Galaxy Note II yang baru aku beli 3 hari yang lepas. Telefon pintar ini memang menepati ciri-ciri yang aku impikan. Dikala masa terluang ini aku sahaja menguji aplikasi di telefon ini.

Bila bercerita tentang hari raya Aidiladha tahun ini boleh dikatakan tiada apa yang istimewa, semua aktiviti macam kebiasaan. Sembahyang raya, takbir raya dan ziarah menziarahi sanak saudara. Aku tidak pulang ke Kelantan tahun ini kerana tidak larat dan cuti tiada. Banyak juga daging korban yang kami dapat dan bolehlah dibuat masak "Stew". Sampai sini sahaja tulisan untuk Patah Hati Inc. Mak aku panggil pula ada kerja sedikit. Akhir kata...

"SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA"

No comments:

Post a Comment