Thursday, November 20, 2014

Berakhirnya Sebuah Memori...

Topi Keledar ARAI Kesayanganku...
Deruan angin malam deras melanggar pipiku takkala "Throttle " Evo 250i dipulas  suku takok, sesekali aku menjeling meter digitalnya jelas menunjukkan angka 130km/j. Aku meyusuri jalan yang agak lengang di Mahameru walhal jam baru menunjukkan pukul 9 malam.

Zaman Bujang...
Suatu Ketika Sewaktu Konvoi Ke Port Dickson
Aku sebenarnya bertemu janji dengan seorang "Buyer" yang sudi melamar barang kesayangan milikku. Mungkin jika anda meneruskan untuk membaca cerita karanganku ini akan merasa pelik dan tertanya-tanya apakah barang tersebut, sebenarnya ia adalah sebuah Helmet Arai lama yang aku miliki. Malam ini mungkin ia akan bertukar tangan atau dalam bahasa "Bikers"nya bertukar "Owner".

Mengimbau Kenangan Lama Bersama Jentera TZM
Memang aku yang mempamerkannya di laman jual beli yang tersohor di Malaysia yakni Mudah.com. Banyak kenangan aku bersama topi keledar tersebut, cukup banyak. Sambil memecut laju Evo 250i, aku terkenang zaman TZM  dimasa berkonvoi beramai-ramai. Bagiku ia cukup gah dikalangan rakan-rakan menunggang dengan penuh bergaya seiring dengan zaman seusia mudaku, bagi kami memiliki jentera dan kelengkapan sebegitu sudah memadai kepuasannya.

Zaman ZXR Dulu-Dulu...
Sedar tidak sedar rupanya aku telah tiba di lokasi perjumpaan. Ketika aku mencapai telefon bimbitku aplikasi Whatsapp berkelip menandakan ada pesanan masuk dan ada pesanan mengatakan beliau lewat sedikit kerana baru lepas pulang dari kerja. Baiklah aku pun setia menunggunya. Boleh tahan juga lewat budak ini hampir 15 minit aku tersadai disebelah restoren MCD, Petaling Jaya. Perut racau-racau melihat papan tanda burger-burger yang enak itu mahu rasanya 'menyambar' sebiji.

"Buyer" Yang Menunggang Cagiva Mito 125cc
Tiba-tiba dari jauh kelihatan kelibat sebuah jentera seakan motor lumba dan apabila diamati betul-betul serta ditambah firasatku rasanya mungkin inilah "Buyer" tersebut. Tidak salah kerana beliau semakin menghampiri kedudukanku, akhirnya beliau tiba. Boleh tahan mamat ini, 'Budak Mito' rupanya sebab jentera tunggangannya adalah sebuah Cagiva Mito 125cc. Aku kenal betul jenteranya sebab aku pernah juga meminati model keluaran Italy ini.

Nama beliau Hairul, macam nama kawan pejabat aku pula, kebetulan. Dari fesyen pemakaian dan cara borak aku sudah boleh jangkakan yang beliau seorang "Bikers Oldskewl" yang mana walau usia sudah menjangkau tahap "Senior" namun keinginan menunggang jentera kegilaan muda-mudi masih tinggi. Tawar menawar berlaku dan akhirnya aku bersetuju untuk melepaskan topi keledar kesayang tersebut pada harga yang boleh dikira rasional dan menguntungkan kedua belah pihak.

Alhamdulilah, setakat ini laman sesawang Mudah.com banyak membantu aku dalam urusan jual beli di alam siber ini, dari motorsikal, kelengkapan motosikal, barangan pancing serta pelbagai lagi barangan telah aku berjaya jual. Baiklah sekarang aku ingin pulang dan membeli lampin pakai buang anak dahulu, semoga bertemu lagi.

No comments:

Post a Comment