Monday, November 7, 2011

Apa Yang Aku Cari?





Hari ini aku mengambil keputusan untuk pulang ke kampung halaman ku, berehat untuk menghirup udara kampung.

(Hmmm...aaaahh)

Lega rasanya apabila dapat lari dari kesibukan kota dan hidup yang agak busan ini. Sewaktu aku mengarang Blog ini aku sedang berhenti berehat di sebuah kedai makan kerana aku terasa lapar. Aku menikmati hidangan yang biasa sahaja yakni "Burger Special".

Sekejap sahaja lagi aku akan tiba ke kampung ku dan bertemu sanak saudaraku. Tapi berehat sebentar untuk menikmati keindahan suasana kampung. Kelihatan anak-anak kecil berlari-lari diwaktu petang, pakcik tua menaiki motor untuk ke surau dan awek-awek kampung yang agak "Ranggi" membonceng motorsikal kehulu-kehilir. Membuatkan aku teringat pada seorang seseorang.

Farah namanya, dia gadis kampung. Aku mengenalinya hampir 5 tahun sejak dari dia sekolah sehinggalah dia bekerja, aku mengikuti perkembangannya. Sehinggalah pada bulan lepas aku berpeluang keluar berpacaran dengannya.

Namun kisah kali ini bukanlah aku ingin bercerita mengenainya sebab aku tidak lagi bersamanya oleh itu aku tidakkan teruskan menulis tentangnya. Apa yang boleh ku tulis dan tujuan aku menulis dan pulang ke kampung untuk menangkan fikiran adalah untuk cuba melupakan dia.

Tapi yang menghairankan makin aku tulis makin dia datang dalam diriku. Hmm..lantaklah aku akan terus melayan perasaan ini, menikmati dan mengimbau kenangan bersamanya.

No comments:

Post a Comment