Tuesday, November 8, 2011

Syurga Cinta



Jam dinding di bilik tepat menunjukkan waktu 2.00 a.m, namun mataku masih belum merasa berat. Semua ahli keluargaku telah melelapkan mata, suasana sepi. Malam ini tiada kedengaran bunyi motor lalu-lalang dikawasan tempat tinggalku, mungkin esok semua warga kota masuk kerja dan kemungkinan mereka semua penat ekoran pulang berhari raya di kampung halaman.

Berbalik kepada ceritaku, kenapa tiba-tiba aku memuat turun gambar sebelah ini? apa motifnya? sebenarnya filem ini antara filem yang dapat menyentuh jiwaku dan aku suka jalan ceritanya yang menarik. Sedikit sebanyak aku dapat menjiwai watak pelakon tersebut. Aku dapat rasa persamaan dalam diriku terhadap watak dalam filem tersebut.

Mungkin ada diantara anda semua masih belum menonton filem tersebut dan jangan salah faham, bukan bererti aku menyuruh anda menontonnya. Tidak paksa, cuma aku ingin menerangkan yang cerita tersebut sedikit sebanyak mempunyai jalan cerita yang hampir sama dengan hidupku. Aku ini jarang meminati filem-filem tempatan yang padaku membazirkan masa. Aku lebih tertarik dengan filem "Superhero" dan "Fantasi" luar negara. Kalau ada filem tempatan yang aku minat pun, filem aksi-aksi macam "Remp-It", "KL Menjerit", "Bohsia", KL Gangster"...Entah mengapa filem ini aku minat pula cuma aku tidak sempat menontonnya di pawagam. Masuk hari ini dah 5 kali aku tengok Filem ini.

Filem ini mengisahkan seorang budak lelaki yang perangai macam "Syaitan" dan dia telah jumpa seorang gadis yang "solehah" namun dia mempermainkan perasaan gadis tersebut dan akhirnya dia insaf dan cuba memikat kembali cintanya terhadap gadis tersebut. Perjalanan ceritanya agak menarik untuk tontonan umum.

Bila menonton aku rasa seperti aku berada di dalam cerita itu memandangkan perangai aku yang baik sedikit dari "syaitan" hehehe. Cuma masalahnya watak Cikgu Syuhadah itu jer belum aku temui. Kalau berjaya aku temui maka lengkaplah..."SYURGA CINTA"

4 comments:

  1. Perangai tu idak ler kekeke....
    aku kan soleh...

    ReplyDelete
  2. deris..cerite ni mmg menyentuh hati..akak ngan abg din tgk kat wayang movie ni..cam biase, citer ni mmg menyentuh hati kitorg..menarik...

    ReplyDelete
  3. aaaa besh kan kak Aida...
    memang ada sentuh laa kekekekeke...

    ReplyDelete