Friday, May 23, 2014

Happy Birthday Luth Aidan (1 Year) - Part 2


"Happy Birthday To You..."
"Happy Birthday To You..."
"Happy Birthday To Luth Aidan..."
"Happy Birthday To You..."

Alhamdulilah syukur akhirnya Luth Aidan telah berusia 1 tahun, sambutan secara "Unplug" diadakan di Sentul, Kuala Lumpur semalam. Ceritanya bermula apabila awal pagi lagi Mama telah keluar dan pulang ke rumah Tokma di Subang untuk membantu memasak Nasi Dagang, Soto, Lontong, dan macam-macam lagi untuk menyambut hari kelahiran cucu. Dada kerja oleh itu Luth Aidan terpaksalah dijaga oleh Grandma di Sentul dan tidak dapat pulang ke Subang dikuatiri mengganggu Mama masak nanti. Sementara itu Grandma akan membuat persiapan di Sentul sebelum Dada pulang membawa kek.

Grandma & Si Ayum Sibuk Menghias Props...
Jam di dinding pejabat menunjukkan tepat pukul 6:00 petang menandakan waktu bekerja telah tamat lalu Dada pun dengan pantas bergegas pulang untuk ke kedai kek Secret Recipe membeli kek yang di beri nama "Chocolate Indulgence". Mendengar namanya sahaja pasti membuatkan sesiapa yang mendengar pasti akan terliur. Sluurrrpppp!!!...Cuaca di luar gelap gelita dan hujan masih turun kesuraman, tidak mengapa Dada akan redah sahaja memandangkan semangat untuk membeli kek hari jadi untuk Luth Aidan.

Hadiah Pertama Berupa "Kereta Panda"
Untuk makluman pembaca sekalian, Kek di "Sponsor" oleh Dada memandangkan gaji dah masuk. Setibanya di kedai Secret Recipe, nampaknya banyak kek-kek telah habis dibeli oleh pelanggan dari awal pagi tadi. Janganlah tidak ada pula kek yang dicari kempunan nanti. Alhamdulilah, ada pula sebijik yang tinggal nampaknya memang rezekilah. Boleh tahan juga harga kek di sini, membunuh! tapi disebabkan Dada sayangkan Luth Aidan jadi tiada masalah tapi air mata macam meleleh keluar sahaja, Hehehe...

Ringkas Sahaja...
Nampak macam kosong sahaja kek ini dan memerlukan sedikit hiasan oleh itu Dada telah membeli pelekat icing "Winnie The Pooh" untuk menambah seri kek tersebut lagi. Setelah selesai membayar bil lalu Dada bergegas ke Motor, Hendak dijadikan cerita, jalan memang licin dan sesak ditambah pula hujan rintik-rintik turun membasahi malam. Sedang Dada bawa motor sudahlah sebelah tangan pegang "Handle" motor dan sebelah lagi pegang kek, ada pula satu cina bodoh bawa kereta yang secara mengejut main pakai nak masuk tanpa memberi isyarat. Aduhai, kalau berdentum pasti Dada turun dan sepak muka dia, pasti jahanam kek Luth Aidan kalau Dada berterabur jatuh. Nasib baik Dada boleh mengawal dengan baik, lalu Dada berhanti depan kereta dia di antara kereta-kereta lain yang penuh sesak itu sambil membuat isyarat F*** dan memaki B****%^&@#$@!%&&@#!@ lepas itu terus beredar.

Sambutan Secara "Unplug"...Yaayy!!!
Berbalik kembali kepada cerita tadi, alhamdulilah akhirnya Dada selamat sampai dirumah. Nampaknya semua sudah siap dirumah dan Mama pun sudah pulang dari Subang dengan membawa makanan-makanan serta hadiah-hadiah yang diberikan dari keluarga disebelah Subang. Luth Aidan banyak menerima hadiah seperti baju dan seluar jenama Timberland dan Polo yang diberikan oleh Tokma Dan Mummy Yah, Kereta Panda diberikan oleh Mummy Lah. 

"Chocolate Indulgence"...Nyum Nyum...
Maka kami pun berhimpun di ruang tamu untuk sesi bergambar dan memotong kek. Hanya keluarga kami sahaja yang ada dan tidak menjemput tetamu lain memandangkan ini hari berkerja dan hari pun sudah lewat malam. Namun suasana tetap meriah dan bersejarah, Dada dan Mama rasa gembira walaupun majlis ini ringkas sahaja, yang penting kita dapat duduk sekeluarga dan makan bersama-sama. Akhir kata dari Dada, terima kasih diucapkan kepada pembaca blog Dada's Inc. ini dan nantikan sambungan cerita ini di episod 3 akan datang di Damai Laut.

-Assalamuaikum wbt dan Happy Birthday Luth Aidan.

No comments:

Post a Comment